Nowoczesne oprogramowanie dla przychodni – pomocne rozwiązanie w organizacji pracy

Organizacja pracy w przychodni to trudne zadanie wymagające współpracy wielu osób. By zarządzanie placówką było wygodniejsze i prostsze warto zastosować nowoczesne oprogramowanie dla przychodni. Te nowoczesne systemy ułatwią pracę lekarzom i personelowi oraz są przyjazne dla pacjentów. Czym jednak powinien się cechować dobry program do obsługi przychodni?

Nowoczesne oprogramowanie dla przychodni działa w chmurze

Choć na rynku programów medycznych jest wiele, warto wybrać firmę, która oferuje usługę oprogramowania w chmurze tak jak firma Medchart. Dlaczego? Przede wszystkim opcja taka jest najwygodniejsza dla wszystkich użytkowników, personelu oraz pacjentów. Systemy chmurowe działają przez przeglądarki internetowe. Różnią się przez to z innymi typami oprogramowania, które jest umieszczone na zewnętrznych serwerach usługodawcy, połączenia zdalne zaś zapewnia protokół RDP lub VNC. Jednak takie rozwiązanie ma pewne wady, między innymi:

  • utrudniony dostęp z urządzeń mobilnych;
  • większe prawdopodobieństwo niepożądanych działań złośliwego oprogramowania;
  • problemy z funkcjonalnością na słabym łączu;
  • wysokie koszty usługi.

Systemy działające w chmurze są to aplikacje działające w oparciu o przeglądarkę internetową w modelu usługowym SaaS. Dzięki temu można z nich korzystać na wszelkich urządzeniach mobilnych, dane są mniej narażone na działanie wirusów oraz są mniej kosztowne.

Oprogramowanie dla medycyny – wygodna obsługa EDM

Jeszcze niedawno niemal wszystkie dokumenty medyczne były przechowywane w formie papierowej. Nie trudno sobie wyobrazić, jak wiele dokumentów i pracy to generowało, a także zajmowało wiele miejsca. Od 2018 roku tworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej jest wymogiem prawnym. Jest do dużym ułatwieniem, szczególnie jeśli w tym celu posiada się odpowiedni program medyczny. Oprogramowanie dla gabinetów lekarskich umożliwia tworzenie formularzy oraz wzorów opisów dopasowanych do różnych specjalizacji lekarskich. Co więcej, rozbudowane bazy danych ułatwiają wyszukiwanie potrzebnych informacji dotyczących pacjentów oraz ich dane.

Program dla przychodni – wygoda dla personelu i pacjentów

Dokumentacja medyczna zawiera dane dotyczące sytuacji zdrowotnej pacjenta, jego historię choroby, aktualny stan zdrowia oraz informacje o obecnym, oraz odbytym leczeniu i konsultacjach. Dzięki temu lekarze mają pełen obraz stanu zdrowia pacjenta, co ułatwia podejmowanie kolejnych decyzji medycznych. Nowoczesne oprogramowanie przychodni to również wygodne rozwiązania dla personelu pomocniczego i pacjentów. Kto bowiem nie pamięta godzin spędzonych na telefonie, by móc się zarejestrować do lekarza, lub odwołać wizytę, czy też koszmarnie długich kolejek, bo ktoś musiał właśnie przyjść na wizytę? Zdenerwowane Panie w rejestracji, nie wiedziały, czy mają odbierać telefony, czy obsługiwać pacjentów czekających w kolejce do okienka. Obecnie to wszystko powoli przechodzi w niepamięć. Rejestracja online to szybkie i wygodne rozwiązanie dla obu stron. Pacjent na spokojnie może wybrać dogodny dla siebie termin oraz godzinę, a kalendarz wizyt automatycznie się zaktualizuje. Dodatkowo opcja wysyłania powiadomień SMS, wyśle przed terminem wizyty przypomnienie do pacjentów, z możliwością odwołania zaplanowanej wizyty. To nie tylko oszczędza czas lekarzom, lecz także zmniejsza kolejki oczekujących, którzy mogą skorzystać z wolnego terminu.

Indywidualizacja systemów medycznych w przychodni

Nowoczesne aplikacje medyczne oferują możliwość korzystania z systemu wszystkim pracownikom placówki medycznej. Każdy użytkownik posiada indywidualnie dostosowany poziom dostępu zależnie od pełnionej funkcji oraz indywidualne hasła logowania. W związku z tym, osoby odpowiadające za rejestracje i obsługę pacjenta, mają dostęp do ogólnych baz danych i katalogów i informacjami teleadresowymi, nie mogą jednak pozyskać poufnych informacji dotyczących stanu zdrowia, czy wyników. Dodatkowo systemy medyczne są dostosowane do potrzeb lekarzy różnych specjalizacji, którzy mogą dopasować funkcje aplikacji oraz tworzyć własne formularze i szablony opisów. Dzięki temu niezależnie czy będzie to z niego korzystał pediatra, internista, ginekolog, czy ortopeda, łatwo i wygodnie uzupełni dokumentacje pacjenta. Rozwiązania te pozwalają na wygodną obsługę pacjenta oraz zadbanie o bezpieczeństwo danych.

Bezpieczne rozwiązania w oprogramowaniu dla przychodni

RODO w placówkach medycznych wymaga szczególnej dbałości o zabezpieczenie danych, które są poufne. Warto pamiętać, że informacje o sytuacji zdrowotnej pacjenta nie mają prawa trafić do osób nieupoważnionych. Właśnie dlatego za zabezpieczenie informacji przechowywanych w systemach medycznych odpowiada firma oraz administrator w placówce medycznej. Kto, za co jest odpowiedzialny? Po stronie firmy leży zabezpieczenie fizyczne serwerów i tworzenie kopii zapasowych na wypadek awarii. Dodatkowym zabezpieczeniem jest szyfrowanie przechowywanych danych oraz zabezpieczenie połączeń protokołem SSL. Administrator placówki medycznej jest odpowiedzialny za udzielanie dostępu poszczególnym pracownikom oraz nadawanie im uprawnień. Z pewnością wieloetapowe logowanie oraz wykorzystywanie haseł SMS zmniejsza ryzyko logowania się do systemu przez osoby niepowołane. Wszystkie wymienione wyżej rozwiązania nowoczesnego oprogramowania dla przychodni znacznie ułatwiają i usprawniają działanie placówki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.